poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Obłoki - stróże świata



"W szczęściu wszystkiego są wszystkich cele;
 Jednością silni, rozumni szałem,

 Choć droga stroma i śliska,
 I ten szczęśliwy, kto padł wśród zawodu,
 A ze słabością łamać uczmy się za młodu,

Tam sięgaj gdzie, wzrok nie sięga;
 Łam, czego rozum nie złamie:
 Młodości! orla twych lotów potęgo,
 Jako piorun twoje ramię,

Niechaj, kogo wiek zmroczy,
Chyląc ku ziemi poradlone czoło,
Takie widzi świata koło,
Jakie tępymi zakreśla oczy,
Młodości! ty nad poziomy
Wylatuj, a okiem słońca
Ludzkości całe ogromy
Przenikaj z końca do końca"
                                                                                               
                                                               Adam Mickiewicz


















Długo zastanawiałam się co napisać w przedmowie do zdjęć. Pierwsze co przyszło mi na myśl, to była właśnie "Oda do młodości". Wybrałam kilka wersów i zwrotkę, które wydaje mi się najlepiej pasują do określenia tego co odczuwam, i co wywołuje we mnie zachwyt, kiedy kłębią się nad moją głową. Ale każdy może mieć swoją interpretację.  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz